torstai 30. syyskuuta 2010

30.9.2010 - Tulivuorimaisemaa tähtäimessä

Tänään se sitten tapahtui: kävin levottomaksi ja huonotuuliseksi. Puhelimestakin oli saldo loppu. Samalla kun latasin puheaikaa kapulaani niin päätin lopullisesti, että huomenna tämä nainen suuntaa Temucon ulkopuolelle. Niinpä marssin hetken mielijohteesta JAC:in palvelutiskille ja ostin bussilipun huomiselle! Here I come, Pucón!

Jotenkin vain kertakaikkiaan meni hermot siihen, että täällä on välillä niin vaikeaa saada ihmisiä kiinni saati, että he eivät viilettäisi joka suuntaan kuin tuuliviirit silloinkin kun heidät viimein löytää. Niinpä päätin olla oman elämäni herra ja lähteä vain :D Helppoa kuin mikä!

Tälläkään kertaa mulla ei oo kovin selkeää kuvaa siitä, mitä aion Pucónissa tehdä, kauanko aion viihtyä tai matkaanko esimerkiksi päiväksi Villaricaan ja sieltä takaisin Temucoon. Haluaisin tehdä jotain rentouttavaa ja valokuvata paljon. Lähellä on kaksikin suurta luonnonpuistoa Huerquehue ja Villarica National Park. Pitää vain ensin ottaa selvää, miten niihin pääsee. Mielummin menisin merkittyjä reittejä itsekseni kuin jonkin ryhmän mukana oppaan johdolla. Noh, katsotaan, eiköhän se Pucónissa selviä - siellä kun  "adventure travel" matkatoimistoja on enemmän kuin supermarketteja.

Kuulostaako epämääräseltä? Noh, älkää huoliko - tuun varmasti nauttimaan! Voi olla, että oon vaan päivän siellä ja tuun illalla pois. Voi olla, että vietän yhden yön tai korkeintaan kaksi. Bon voyage minä!

Ai niin! Tein tänään farkkulöydön! Oon vähän sillä silmällä katsellut farkkuja jo pitempään koska täällä ne on välillä paljon käytännöllisemmät kuin meitsin legginsit ja mekkoset. Nyt sitten löytyi oikein kivat (joihin mun takapuolikin mahtui sisään - eikö eteläamerikkalaisilla naisilla just kuuluis olla iso booty vai mitähäh?) ja vieläpä soppelin hintaisetkin. Pienen mietinnän jälkeen tassuttelin kassalle - ja sain huomata, että ne olivat vain 2/3 siitä hinnasta mitä hintalapussa luki :D En tiedä minkä ulkomaalaisalennuksen sain mutta en pistänyt pahakseni! Noin on joskus käynyt minulle Vaasassakin. Näköjään tää yhtälö toimii: minä + shoppailu = hyvä! Tosin pystyn jo kuvittelemaan vanhempieni ilmeen: "Kun kerran farkut ostit, niin olisit samalla ostanut EHJÄT sellaiset!" :D Ymmärsitte varmaan olennaisen! Mutta minä tykkään ja viihdyn. Jepjep.

Nos vemos kunhan palaan jälleen Temucohoodeille!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti