perjantai 10. syyskuuta 2010

10.9.2010 - Adios Temuco!

On niin innoissani! Mun matkaintoa ei himmentäny edes tänään haetut tenttimatskut, joita oli ehkä miljoona sivua :D Opettajat vissiin kompensoi luennottomuutta lisälukemisella, oishan se pitäny arvata. Noh, katsotaan miten käy. Mutta nyt paljastan tämän "suuren salaisuuden" eli että minnekä aion nyt hilata itseni viikoksi. Itse asiassa kaksikin cityä:

Ensin, Chilen pääkaupunki Santiago de Chile...


...ja sen jälkeen toinen mahdollisesti se mun enemmän odottama eli Valparaiso!


Miljoonakaupungin taustalla häämöttävät Andit, Santiagon kuuluisa smog, ensimmäinen metrokokeilu, hämyiset jazz-klubit. Sitten istutaan uudelleen bussiin ja painetaan tassunjälki Tyynen valtameren rantaan, haistellaan meri-ilmaa, kierrellään pienien kirkasväristen talojen seassa ja mennään hissillä kukkuloille tsiigaamaan alla vallitsevaa merenrantamaisemaa. Tätä mä odotan tältä reissulta!

Mutta samalla en tiedä, mitä tulossa on. Hauskaa sinänsä koska ei voi kasata liian suuria odotuksia. Sillä mennään mitä saadaan ja oon ihan varma, että tuun nauttimaan reissaajaihminen kun olen :) Samalla tulee jälleen tutustuttua uuteen osaan Chilen kulttuuria - matkustamiseen. Tullessahan mä lensin suoraan lentokentältä toiselle enkä juuri joutunu laittaa tikkua ristiin asian eteen. Mutta eiköhän sitä hyvin pärjätä ja kämppis antokin jo vanhana Santiagolaisena numeronsa, että soittele KUN eksyt. Mä irvistin takaisin.

Nyt kuitenkin alotan hurjan säntäilyn ympäri kämppää, sillä pitäis meikata, pakata loppuun, käydä ilmottamas vuokraajaperheelle, että moi mä meen nyt ja kiitää siitä sitten matkaseuralaiseni synttäripartyille. Jatkot 1:50 Rodoviariolla eli Temucon bussiasemalla. Mun bussilipussa lukee, että matkalla tarjoillaan aamiainen, que? Toivotaan, ettei mun vieruskaveri kuolaa tai kuorsaa. Lisäksi toivotaan, että mun nuha jää Temucon bussiasemalle. Kaikkein eniten kuitenki toivotaan, että reissulla kaikki menee hyvin ja turvallisesti :)

Adios amigos y Temuco! Nos vemos en 17 de Semptiembre ja silloin näissä merkeissä:

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti