torstai 9. syyskuuta 2010

9.9.2010 - I gotta feeling!

That this week's gonna be a good week! Hieman muokatuin sanoin ;) Mulla on kova flunssa päällä mutta oon niin törkeissä hurmosfiiliksissä ettei se kyllä haittaa menoa ollenkaan! Yauuu! Tämä syystä että karistan pian Temucon pölyt tassuistani viikoksi ja lähden pieneen reisuun ennen Chilen syndepartyja! Ei edes harmittanut vaikka itsenäisyyspäiväviikolla bussista sai pulittaa vähintääkin sen tuplahinnan, no can do.

Jotenkin vaan tänään on ollu semmonen päivä, että kaikki tuntuu hyvältä. Aamulla yritin ostaa itelleni paluubussilippua netistä - no ei toiminut. Olin kuitenkin pirtsakkana tyttönä kymmenessä minuutissa matkalla keskustaan Pullman Bus -toimistoon kyseisen lipareen perässä. Katsoin osoitteen netistä: Claro Solar N'660. Luulin tietäväni missä se on joten lähdin käppäilemään. Ylitin tien ja yhtäkkiä huomasinkin, että edessäni oli jo N'560. Missä välissä ohitin Pullmanin???? Hetken töllisteltyäni käännyin ympäri ja, tsadaa, siinähän se oli selkäni takana suunnassa mistä juuri tulin :D

Shoppasin siis ongelmitta itselleni bussilipun takaisin Temucoon 17.pvä syyskuuta. Olin onnekas saadessani lipun, sillä suurin piirtein puoli Chileä on matkalla johonkin suuntaan päivää ennen itsenäisyyspäivää! Kyseisessä bussisakin oli ruhtinaalliset kolme semi-cama paikkaa jäljellä. Noh, nyt yks niistä on mun ja melkein tanssin ulos toimistosta bussilippu kourassani!


Päivä oli kaunis, joten päätin jälleen hieman kierrellä keskustassa. Kerrankin olin oikeassa paikassa oikeaan aikaan, sillä erään ostarin aulassa oli meneillään tanssishow! Siellä tanssittiin Chilen kansallistanssia cuecaa, josta eräs kaverini eilen kertoikin minulle. Se on saanut inspiraationsa kuulemma kukon kosintatanssista :D Kieltämättä yhteyden pystyi näkemään, kun katsoi tanssijoita. Hienointa oli, että heillä oli vieläpä perinteiset cueca-asut päällään. Tällä hetkellä Temuco on pullollaan kansallismusiikkia, Chilen lippuja ja koristeita. Itsenäisyyspäivän lähestymistä ei voi olla huomaamatta! Jopa kaikissa collectivoissa on ainakin yksi Chilen lippu liehumassa konepellillä :)


Tästä tulikin mieleeni, että tänään collectokuskini oli aivan huippu! Kun astuin sisään hän kysyi englanniksi että "hello, where are u from?" Minä sitten yllättyneenä sanoin, että Finland. Seuraava kommentti yllätti minut silti vieläkin enemmän: "Finland!!! Rally! Formula 1! Räikkönen! Häkkinen! I love carsports!" Seuraavaksi hän totesi, että suomalaiset kuskit ovat maailman parhaita :D Siinä sitten keskusteltiin Suomen autoilukulttuurista loppumatka, hahaha!

Näiden mukavien seikkojen lisäksi löysin maailman kauneimman pitsimekon, söin lounaaksi kiinalaista ja sain fanin kotimatkalla collectivossa (pieni tyttö nappisilmineen istui mun vieressä tuijottaen herkeämättä).

Nyt mun pitäis päättää lähdenkö saksalaistypyjen kanssa lääkisbileisiin vain jäänkö kotiin kiskomaan pään täyteen mentolikarkkeja ja kuumaa teetä, hmm...

1 kommentti: