maanantai 18. lokakuuta 2010

18.10.2010 - Karvinen, et ole yksin!

Toivottavasti joku muukin on pentuna lukaissut Karvinen -sarjiksensa ymmärtääkseen otsikon. Alkaa vaikuttaa siltä, että tänä arvon viikonpäivänä oon aina kipeänä, sää on hirveä tai muuten vaan on mieli mytyssä. Argh, maanantait!


Kukaan ei tunnu tietävän, onko meillä huomenna koe vai ei, joten kertailen täällä puolihuolimattomasti Chilen sosiaalisen analyysin tekstejä. Päätä alko särkeä viimeistään siinä vaiheessa kun pääsin oligarkiaan ja porvaristoon asti mutta mielestäni oon yllättävänkin hyvin kärryillä kaikesta (jyrkkä ehkä tähän väliin). Silti toi sana "salpietari" kummastuttaa mua koska sitä käytetään joka välissä :D Ekan kerran lukiessani mietin, että oonko vahingossa kopsannu sivun jostain keittokirjasta... salpietari sitä ja salpietari tätä. Sillä on tosin historiallinen merkitys, joten nyt jo ymmärrän miksi sitä käytetään. Heh, silti.

Koin myös "jee"-hetken tänään, kun hilpaisin valokuvauksen luennoille saaden takaisin harkkatyöni kommentteineen. Jee -hetki tuli tosin vasta kotona koska koulussa mulla ei vielä ollut hajuakaan oliko "7.0" hyvä vai huono, tosin oletin sen olevan ihan jees koska opettaja sanoin mun töiden olevan hyviä. Jorge sit valisti mua, että 7.0 on ihan loistava :D ilmeisesti paras, minkä voi saada. Olin aika yllättynyt - mutta tottakai iloisesti! Tosin valokuvauksessa se kielimuuri ei arvostelussa näykään, joten ei vielä hihkuta ihan liikaa...

Tunnilla se opettaja kysyi multa mitä tarkoittaa "resolución" ja kun mutisin, etten osaa selittää sitä espanjaksi niin herra kysyi, että sä taidat olla nyt se suomalainen tyttö. Juu, minäpä minä. Sit se sanoi mulle selvällä suomen kielellä "Hyvää päivää!" ja jatkoi luennointia :D Tauolla selvisi, että se on asunu vuositolkulla Ruotsissa opiskelemassa, joten siinä selitys. Yritin vähän puhua ruotsia sen kanssa mutta eheeeei, mun ruotsista ei enää tule yhtään mitään :( ! Aina kun koitan saada ruotsin kielen sanoja mieleeni muistan kaiken vain espanjaksi... Joten nyt ruotsi on virallisesti mun huonoin kieleni :D Onnittelu siitä, svenska. Buahahahaa!

Mutta nyt nappaan parit uudet dropit nassuun, otan teekupin ja meen sänkyyn odottelemaan unta, jotta aivot pelais huomenna ees hieman paremmin kuin tänään. Oon niin harvoin Suomessa kipeänä, että alkaa mennä järki tähän pikkusairasteluun täällä. Pitäis kai olla vaan tyytyväinen siitä, että moniin kavereihin verrattuna oon kyllä päässyt tosi vähällä. Kippis sille!

ps. En tiedä oonko maininnut, mutta täällä siirrettiin kelloja viikko sitten, joten nyt aikaero Suomeen on "enää" 6 tuntia! Woohoo! Kunhan tekin siellä vaihdatte talviaikaan niin eihän se 5 tuntia enää tunnu missään ;)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti