lauantai 14. elokuuta 2010

14.8.2010 - My Chilean home!


Noniin! Tänään saatte nyt pienoisen esittelyn mun uudesta ja pysyvämmästä asumuksesta täällä Temucossa. Yllä näkyvästä kuvasta voi päätellä, että mun katu on nimeltään Pje. Quitral.

Tässä "mun asuintalo" siis edestäpäin. Voitte bongata mut näyttämästä peukkua oikeasta alakulmasta ;) Anyway näette tossa ton portin? Siitä mennään talon sivustaa pitkin takapihalle, jossa meitsin asumus on. Ja sehän näyttää tältä:

Kämppiksiähän mulla on myös. Yksi puhuu sujuvaa englantia, toinen ei sit tippaakaan ja kolmas on karvainen eikä puhu ollenkaan. Ihan vaan väärinkäsitysten välttämiseksi tässä kuva siitä puhumattomasta kämppiksestä:

Hänen nimensä on Panser ja hän on oikein valloittava herrasmies!


Niin että koittakaapa tulla salaa meille käymään kun tää herra makaa oven edessä! Henk.koht. portsari nimeltä Pancho alias Panser päivystää ;)

Seuraavaksi muutamia kuvia sisätiloista. Mun huoneessa ei oo paljon näkemistä: sänky, kaappi, pari pöytää ja kasa vaatteita matkalaukun päällä :D joten siitä ei ole kuvia! Sorry!




Kuten voitte huomata niin kuivauskaappi, joka tunnetusti on suomalainen keksintö, loistaa poissaolollaan samoin kuin järkevät tiskiharjat, kuka ihme on keksiny et astiat pitäis hinkata puhtaaks tollasilla pehmeillä pesusienillä, häh? Kaasuhella löytyy, samoin mikro, jääkaappi, leivänpaahdin, vedenkeitin... kaikki mukavuudet :) Tosin että kämppiksen kuumavesivaraaja on kuulemma hajalla, hahha, onneks mun ei... ;)


Tolla hösselillä siis lämmitetään tämä meidän mesta. Välillä mun sytytykset on kyllä vähemmän tuloksekkaita, kuten esim. tänään... Siitä ei vaan tullu mitään!

Ikkunassa voitte nähdä mut kuvaamassa söpöissä pyjamapöksyissäni, jotka shoppasin täältä. Tykkään hirveesti tosta pinkkiharmaasta ruutukuviosta. Hahhaha...

Tänään käytiin yhden kämppiksen kanssa tsekkaamassa Cerro Ñielol eli paikallinen luonnonpuistotyylinen nähtävyys. Oli kyllä hieno! Kerrankin lyhyt ihminen tunsi olevansa korkealla ;) Myöhemmin kokattiin yhdessä ja tehtiin "chileläistä sangriaa". Nam! Mua huvitti, koska chileläinen kämppis valitti ruuan olevan liian tulista samalla kun minä söin oikein tyytyväisenä :D Nyt kiitän ja kumarran ja menen jälleen nauttimaan asuinkumppanieni seurasta pimenevään Chilen talvi-iltaan! Vemos!

Ja hei leidiis muistakaa kommentoida jotain! Niin, etten ihan vaivu ikävään tääl!

7 kommenttia:

  1. Mitä kautta sä oot siellä tutustunut ihmisiin? Tuleeko ne vaan kadulla/koulussa puheleen ja on sosiaalisempia ku täällä junttilas?

    VastaaPoista
  2. Ihan ekat tyypit tapasin sen mun kontaktihenkilön kautta, kun se pyys oppilaitaan hoitamaan mun kanssa jotain perusasioita tääl. Niiden kautta oon sit tutustunu muihinkin chileläisiin.

    Ihmiset on tääl avoimempia kun Suomessa, muttei samalla lailla päällekäyviä kun muut latinot. Eli ei ne ihan kadulla tuu hihasta nappaamaan :D Koulussakin meni pari päivää enneku kukaan uskalsi sanoa mulle mitään. Chileläiset on muuten kyllä tosi avuliaita ja helppoja tutustua, kunhan alkuun pääsee.

    VastaaPoista
  3. Kivaa ku laitat kaikkia kuvia! Näkee vähä et miltä sielä näyttää :) .. Jenni

    VastaaPoista
  4. Uuhlalaa sulla on tosi kivan näkönen kämppä :) siisti, ilmeisesti hyvässä kunnossa ja mitä suloisin portsarikin ovella;)ootko kovasti tehny ruokia ja millasia ruokia oot tehny??
    ja ne kämppikset, onks ne molemmat ihan chileläisiä vai..?

    VastaaPoista
  5. Tää on kyllä tosi hyvässä kunnossa, mitä ny vähä välillä hajoaa käsiin (sain eilen vahingossa kaapin oven irti :D).

    Oon ollu aika laiska enkä oo hirveesti vielä kokkaillu, tääl saa kaupasta niin halvalla tiskistä hyvää ruokaa. Mut toi kämppis teki ihan uskomattoman hyvää ruokaa vloppuna!

    Kaikki kämppikset on chileläisiä joo tosin toi yks on asunu Euroopassa tosi pitkään enneku tuli tänne takas.

    VastaaPoista
  6. Mulle tuli noista sun mainitsemista pesusienistä Alito-flashback ;D

    VastaaPoista
  7. Alitooo! Hahhahha... pitääpäs katsoa taas Aliton esittelyvideo <3

    VastaaPoista