maanantai 29. marraskuuta 2010

29.11.2010 - Sitä sun tätä ja pikkuisen tuotakin

Lähinnä laiskamatoilua sisältäneen viikonlopun jälkeen olin ihan raivostuttavan turhautunut ja koko kroppaa särki, koska mun sänky muistuttaa nykyään muodoltaan lähinnä riippumattoa. (kannattaa kokeilla, tekee hyvää selälle - NOT !!) Oon siis muistellut kaiholla mun viime kevään täpötäysiä kalenteriviikkoja - en vaan oo tottunut tällaiseen loputtomaan hengailuun! Tänään olin kuitenkin vaihteeksi ihanan aktiivinen! Ah!

Kävin viimeisellä valokuvauksen luennolla (niisk), kävin lounaalla UFROlla, kävin kirjastossa hankkimassa itselleni "kulkuluvan" (lue:kirjastokortin) ja lisäksi tein yhden harkkatyön kokonaan sekä toisen pistin oikein hyvälle mallille. DODIH! Niin ja tosiaan, apinoin jotain silloin kun täällä jaettiin vaihtareille kirjastokortit enkä siis vieläkään omista yhtä. JA nyt tarvii päästä kirjastoon lukemaan mun epistomologian lähdekirjaa. Sinne kirjastoonhan ei pääse edes sisälle ilman kirjastokorttia - heti ovella on samanlaiset portit kuin laskettelukeskuksissa ja metrossa - kortti sisään, PIIP, portti auki! Ei just huvittanu alkaa limboamaan sen ali vartijan hengatessa metrin päässä...

Mutta nyt tälläkin suomitypyllä on "kortti", jolla pääsen portista läpi. Tiedossa siis runsain mitoin kampuksen kirjastossa hengailua läppärin, muistiinpanovihon sekä Maturanan kirjan kanssa. Onneksi motivaatiota riittää koska aihe on niin mielenkiintoinen. Tuo nero on keksinyt yhdistää viestinnän ja ihmisen biologian - lisää tätä, jooko! Kaksi mun lempparia yhdessä, nam. Kuulostanko NYT opiskelijalta? Vaihdetaan siis aihetta, etten ihan liikaa pääse mallioppilaalta näyttämään...

Temucon kadut oli sunnuntaina täynnä väkeä...
...koska kaupungissa oli kulttuuritapahtuma! Teatteria, livemusiikkia, käsitöitä, videotaidetta, tanssia jne. Kuvassa mapuchebändi folklore-lavalla. Tykkäsin!
Läheisellä plazalla oli vaikka minkälaista kojua ja kopperoa täynnä tavaraa. Kuvassa meitsi ja Steffi hipellellään söpöjä saippuakuplispulloja. Lapsetti siis.
Käsitöitä. Luulisin, että suurin osa lähtöisin mapuchekätösistä.
Tollanen torvi ois niin siisti :D En kyllä ees tiedä saisinko siitä ääntä!
Tää plaza on yks mun lemppareista (tuona päivänä tosin liian täynnä)! Sen verran kaukana pääkadulta, ettei liikenteen ääni ole ihan niin kova ja muutenkin todella idyllinen. Joskus maattiin kamun kanssa tuolla auringossa kun oltiin lounaan jälkeen liian ähkynä kävelemään kotiin.
Laulajasetä! Jonka vitsit oli kyllä aika kuivia...
Kovin kauaa me ei tuolla oltu, koska mun vatsa vaati ruokaa mutta käytiinpä pyörähtämässä. Ihan hauskaa nähdä ihmiset tollain liikkeellä ja vaalimassa kulttuuriaan. Loppuun vielä yksi kuva meidän perjantain meksikoillasta. Tää on ihan asiallista materiaalia älkää pelätkö :D Tosin mä olen ainoa, joka poseeraa tacon kanssa tolleen söpösti! Anyway, hyvää viikonalkua kaikille!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti