maanantai 22. marraskuuta 2010

22.11.2010 - Aurinko näkyy taas!

Siinä se päivän tärkein uutinen olikin! Jos huomennakin paistelee noin kivasti niin lähden kyllä pienelle valokuvaus-patikoinnille tonne Temucon rajaseuduille. Tai ainakin hirveenä yritän lähteä, tuntuu, etten nykyään ikinä ehdi tehdä mitään suunnittelemaani. En tiedä valuuko tunnit mun käsistä jotenkin tavallista nopeammin vai onko musta tullu vain karmea lötköpötkö...

Anyway tänään oli ohjelmassa vähän luentoja, vähän kahvittelua UFRO:n nurmikolla ja pienimuotoista shoppailua (suurimmaksi osaksi supermarketin ruokahyllyillä). Kirosin aamulla itekseni täällä kun puin kiireellä päälle ja mun mustasta "perustopista" pamahti olkain poikki! Lähdin siis tänään metsästämään uutta ja löysinkin oiken soppelin. Niin ja mun shoppailutuuri jatkuu: hinta oli 1990 pesoa tarjouksessa :D Ei siis tarvinnut tuohon ihan omaisuuksia käyttää... suurempi ongelma olikin yks hurmaava hamonen, joka iski mulle silmää vaaterekistä ja josta varmaan uneksin koko ens yön. HUOH. Se kun ei ollutkaan sitten niin halpa. Pitänee tarkistaa tilin saldo...

Tänään törmäsin kuitenkin muutamaan hauskaan juttuun! Ensimmäinen oli valokuvauksen luennoilla, jossa opettaja oli ottanut mukaansa jonkun tuttunsa valokuvaustyön Lapista :D Kun ilmaannuin tunnille kököttämään niin herra kysyi multa ensimmäisenä, oonko käynyt Lapissa. Ja ootko talvellakin? Niin ja ootko nähnyt revontulia? Sitten kun tuli tämän Lappityön esittelyn aika niin opettaja totes, että Tiina toimii tänään meidän spesiaalina kommentaattorina tämän aiheen suhteen! :D Aina kun herra esitteli husky-koiria tai muita juttuja niin varmisti multa, että eikös ookin näin? Huvitti vaan, että kaikki kuvat oli otettu joskus ydintalvella ja puolet oli saamelaisista. Koulukaverit varmaan mietti, että mihinkähän mä oon poroni jättäny. Samalla kuitenkin tunsin myös pienen ylpeyden pistoksen siitä, että mun kotimaassani on noin ainutlaatuisia maisemia, luonnonilmiöitä ja kulttuuria. Eipä Euroopassa taida muissa maissa olla samanlaista alkuperäisväestöä kulttuureineen kuin Suomessa saamelaiset! Harmittaa myös, että niin harva suomalainen osaa tuota arvostaa.

Toisen seikan bongasin kävellessäni yliopistolta supermarkettiin. Mä en todella tiedä, mikä siellä oli riehunu mutta kahdella peräkkäisellä kadulla vesiposti oli "rikki" ja suihkutti vettä valtavalla voimalla kaduille :D Siellä olikin sitten semmoinen pienimuotoinen tulva - eikä kukaan tehnyt asialle mitään. En ymmärrä :D Pitihän mun vähän turisteilla ja napsia pari kuvaa kamerakännykällä...




Inhoan kamerakännykän käyttöä. Silti ite asiassa oon aika vaikuttunu kultsipuppelini kuvanlaadusta! Wou! Tässä on toinen esimerkki, jonka kaivoin kapulani syövereistä: (auringon lasku Chilen campolla)


Tällä viikolla oon päättänyt olla energisempi ja tää aurinkoinen maanantai oli hyvä alku! Mä jopa siivosin, hyvä minä. Tosin se johtu suurelta osin... Noh, tunnustetaan nyt: en edes pysty muistamaan koska oisin tiskannut meidän astiat, joten toisin sanoen kämppikset on pessy munkin sotkulautaset jo ties kuinka kauan. Omantunnontuskissani päätin sitten lakaista keittiön :D Ja jatkoin siitä omaan huoneeseenikin. Huomenna aion ihan aikuisten oikeasti tehdä myös rästiin jääneitä kouluhommia, jos skypettämiseltä ja patikoinnilta ehdin. Lupaavalta kuulostaa eikö vain? Buahhahahha.



Fiilismusiikkia, taas. Besos!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti