maanantai 6. joulukuuta 2010

6.12.2010 - Hyvää itsepäisyyspäivää!

Vaikeaa arvata, mitä siellä Suomessa tapahtuu tänään. Jengi viettää ansaittua vapaapäivää vilkuillen Tuntematonta Sotilasta töllöstä, polttaen sinivalkoisia kynttilöitä ja arvostellen linnan juhlien pukukirjoa. Sen verran mäkin kanssaelin tätä päivää, että tsekkasin "Kuka on vuoden 2010 pukukuningatar?"-kuvagallerian. Tykkäsin Laura Lepistön puvusta. Näin isäinmaallinen mä olen :D 

Toi mun ostama after sun-tökötti on melko tehokasta koska nyt pystyn jo nojaamaan normaalisti tuolin selkänojaan ilman pahempia kirvelyjä :D Unohdin koko kärähtäneen takapuoliskoni hetkeksi mennessäni suihkuun MUTTA muistin sen jälleen hyvin tarkasti päästettyäni kuumaa vettä selkääni. Kuului varmaan naapuriin asti kun karjuin niinkuin leijona. Että joo. 

Muuten päivä on ollut aika tylsä: oon kokannut ja vääntänyt kouluhommia. Nyt on kiireisimmät sitten pois alta ja voin keskittyä loppuviikkoon. Nimittäin, keskiviikkona on taas mikä-lie-juhlapäivä eikä siis luentoja laisinkaan. Näin ollen mulla on keskiviikosta seuraavan viikon maanantaihin vapaata - REISSUUN!

Mutta arvatkaapa luvataanko suurimpaan osaan Chileä sadetta koko loppuviikoksi! Jopa tuonne pohjoisempaan, tosin siellä päin sääennuste vähän heittelee lähteestä riippuen. Aion olla optimisti ja katsoa sitä ennustetta, joka lupaa mulle aurinkoa (ja joojoo ostan aurinkorasvan suojakerrointa kaksituhatta mikäli pohjoiseen menen). Ei kuitenkaan hotsittaisi istua La Serenaan asti bussissa (n.16-18h) ja olinkin jo hieman kiukkuuntunut siitä, etten tiennyt minne lähtisin. SITTEN törmäsin muutamaan valloittavaan pikkukaupunkikohteeseen hieman Santiagosta ylöspäin ja... tittididii... aion kirmata sinne loppuviikosta :) En todellakaan kaipaa mitään turhaa hulinaa vaan pienimuotoista irtiottoa tästä Temucossa jumittamisesta. Nämä pienet, kauniit kalastajakylät vaikuttais just siltä, mitä mä ja mun pääkoppani tarvitsee!



kuvat Flicr
TOSIN, jos sääennusteet muuttuu hurjasti parempaan päin (eli ei sadetta) niin voi olla, että otan sitten kuitenkin extemporelähdön etelään :D Joten katsotaan, katsotaan... kyllä mä jonnekin lähden! 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti