keskiviikko 22. joulukuuta 2010

22.12.2010 - Mitä tapahtuikaan vuosi sitten?

Eilen lueskelin aikani kuluksi vuoden vanhoja päiväkirjailujani. Yllätyin. Nimittäin 22.12.2009 kyynelehdin riemusta syystä että olin saanut parhaan joululahjani: sähköpostin yliopistoni kv-vastaavalta, että "onnittelut Tiina, sinut on hyväksytty vaihto-oppilaaksi Chileen". Muistan sen hetken, kun pala kurkussa avasin sähköpostin, luin sanat "onnittelut", "hyväksytty" sekä "Chile" ja hypin sanattomana pillittämään keittiöön. Äitiparka varmaan ajatteli hetken, että nyt tyttäreltä napsahti jokin kytkin väärään asentoon. Sain tuhistua onnenitkuni keskeltä, että mä lähden Chileen. Siitä se riemu sitten ratkesi.

Seuraavina päivinä tunteet vaihtelivat laidasta laitaan, välillä pelotti ja välillä olin onnesta sekaisin. Joka tapauksessa voitin itseni hakemalla ja pääsemällä vaihtariksi. Askeleen lähempänä pitkäaikaista unelmaani. Oli niin hassua lukea vuoden takaisen Tiinan kirjoitteluja. "Mä en voi uskoa, että lähden Chileen!!!" Ja täällä ollaan ;) Tää on todellakin ollut yksi toteutunut unelma. Oon oppinut hurjasti, puhun nyt espanjaa ja oon saanut tutustua uuteen maanosaan. Mutta ei tää aina oo ollu helppoa... eikä sellaista kuin sen kuvitteli olevan. Edelleen oon kuitenki sitä mieltä, että toi viimevuotinen oli yks parhaista joululahjoista koskaan.

Tällä hetkellä mulla on pieni maansuru päällä kamerani kanssa. Kultapieni sai vähän takkiinsa ja Canonin kanssa on (näköjään) aika vaikeaa saada apua täällä, koska chileläisten mielestä se on "ammattilaiskamera" eikä sitä tai sen osia myydä juuri missään. Niiiin outoa. Joten mun vauva ei lähde joulunviettoon ollenkaan. Otin mukaan vanhan, uskollisen Ixukseni ja Steffin kamera saa toimia mun kuvausvälineenä myös. Aion ottaa sen sata ja yksi kuvaa. Kämppiskin käski kuvata paljon, koska se ei oo ikinä käynyt Isla Mochalla.

Anyway, aamulla lähtö ysiltä. Nyt on snorkkelit, vesipyssyt, kynttilät ja retkikeittimet pakattu rinkkoihin ja voi kääntää katseet huomiseen. Oon niin innoissani, että tuskin pysyn housuissani. Ja kyllä, kirjaimellisesti. Toivotaan, että kaikki menee hyvin ja meillä on mukavaa! Toivon myös, että teillä kaikilla on oikein ihana ja tunnelmallinen joulu siellä Suomessa (tai muualla)!

Sain tänään joulukortin Suomesta ja alkoi jopa tuntua hieman joululta. Eiköhän me jotain pientä joulutunnelmaa saada siellä saarella aikaan! Edessä hieman erilainen joulu - joulu, joka ei tunnu joululta. Mutta eiköhän sellainenkin voi hyvä olla ;) Saludos! Y feliz navidad!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti